دامنه اعتصاب های محلی در آلمان به فرودگاه ها كشیده شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، هزاران نفر از كاركنان بخش خدمات عمومی و حمل و نقل در آلمان، از هفته های گذشته در ایالت های مختلف از جمله 'بادن وورتمبرگ'، 'اشلیزویگ هولشتاین' و 'مكلن بورگ فور پومرن'،از شمال تا جنوب این كشور، در اعتراض به آنچه 'میزان ناكافی دستمزدها' عنوان شده، سلسه اعتصاب هایی را آغاز كرده اند.

در این اعتصابها كه از سوی گروه های مختلف شاغل در بخش خدمات عمومی از جمله پرستاران، رانندگان بخش حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و قطار بین شهری ،مربیان مهد های كودك، مددكاران شاغل در خانه های سالمندان و همچنین كاركنان شهرداری متصدی نظافت شهری، برنامه ریزی و اجرا شده، اعتصاب كنندگان درخواست حداقل 5/6 درصد افزایش حقوق را مطرح كرده اند.

اتحادیه كارگری «وردی» كه نزدیك به 2 میلیون نفر از شاغلین این بخش ها را تحت پوشش داشته و هدایت اعتصاب كنندگان را به عهده دارد، خواهان افزایش دستمزد اعضای خود و همچنین توجه بیشتر كارفرمایان به نیازهای شاغلان در این بخش شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه های آلمان،دامنه این اعتصابات امروز به كاركنان بخش فرودگاهی كشیده شد و از سوی نمایندگان این كاركنان اعلام شد كه در حمایت از شاغلان بخش های خدمات عمومی در ایالت های مختلف این كشور، آنها نیز فردا ( سه شنبه ) به مدت 6 تا 8 ساعت دست از كار خواهند كشید.

در این فراخوان اعتصاب،كاركنان فرودگاه های بزرگی همچون فرانكفورت، مونیخ، برلین، دوسلدورف، كلن، و اشتوتگارت اعلام كرده اند كه برای تحقق درخواست خود اعتصاب می كنند.

در همین راستا و براساس اعلام اتحادیه كارگران بخش خدمات عمومی (وردی)، قرار است مذاكره بین كارفرمایان و نمایندگان اتحادیه های كارگری، روز چهارشنبه برگزار شود تا درمورد درخواست افزایش حقوق معترضان تصمیم گیری شود.

'فرانك بسیرسكه' رییس این اتحادیه، هشدار داده كه در صوت به نتیجه نرسیدن این مذاكرات و محقق نشدن خواسته معترضان، این احتمال وجود خواهد داشت كه یك اعتصاب نامحدود در دستور كار آنان قرار گیرد.

اروپام** 2051** 1701** 1506





:: برچسب‌ها: سان , سنگ , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: